Täna ja homme on EASi kutsel ja logistikaklastri võõrustamisel Eestis Jaapani väliskaubandusorganisatsiooni (JETRO) äridelegatsioon, mis uurib, kas Vene turu vallutamine võiks käia hoopis Eesti kaudu.
Pärast pikka ja külma talve 2011. aasta kevadel, kui jää oli Venemaa kaubaveol risti põiki ees, käisid Tallinn Sadama esindajad JETRO Peterburi esinduses rääkimas Eesti eelistest. Tallinna Sadamale kuuluvad sadamad pole enese kinnitusel jäämurdjat alates 2003. aastast vajanud.
Eesti logistikud on lootnud JETRO delegatsiooni ligi meelitada alates klastri loomisest 2010. aastal. Enne Eesti visiiti tahtsid delegatsiooni liikmed teada, millised kaubamärgid juba platsis on, külaliste meeleheaks märkis Tallinna Sadama ärijuht Erik Ringmaa, et oma kaupu veab nende kaudu Venemaale ja kaugemale näiteks Caterpillar.
Jaapanlaste silmis tärkas suurem huvi aga pärast seda, kui Mitsubishi otsustas oma Venemaa tehastesse seadmeid ja autoosi viia läbi Eesti. 12. oktoobril väljub Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalist esimene täisrong Mitsubishi varuosadega Kaluuga koostetehasesse.
Yamaha Motors kaalub Eesti kaudu samuti Venemaale viia seadmeid ja nende osi. Hitatchi High-Techi Moskva kontori asepresidendi Hiroki Miyamoto sõnul kaalub ettevõte kõrgtehnoloogiliste kaupade veoks Tallinna ja Riia sadamate eeliseid. Ringmaa kinnitusel räägib Eesti sadamate kasuks see, et kaupu ei pea, erinevalt Riiast, kõigele lisaks vedama veel mööda jõge.
Allikas: E24 Postimees