Alates veebruari keskpaigast on jäämurdja Botnica hoidnud jääoludes lahti Eesti põhjaranniku sadamaid. Tänu sellele on sadamate kaudu pääsenud liikuma sadu tuhandeid tonne erinevaid kaupu.

Jäämurdjaga „Botnica“ opereeriva TS Shippingu juhi Ülo Eero sõnul on viimased nädalad olnud jäämurdjale töökad ning jääs on abistada tulnud erinevat mõõtu laevu Kunda ja Sillamäe sadamatesse ning sadamatest välja. „Tänaseks oleme jäistes oludes aidanud laevu kokku 28. korral. Suurim abi vajanud laev oli Singapuri lipu all seilav 105 369 tonnise kandejõuga tanker „STRIDE“, mis on 244 meetrit pikk ning 42 meetrit lai ehk 2,5 korda pikem ja pea kaks korda laiem laev kui „Botnica“. Meie jäämurdja on võimekas ning suudab jääs aidata ka endast tunduvalt suuremaid laevu.“

„Sellel talvel oleme abi pakkunud veel Inglise, Prantsuse, Hollandi, Saksa, Küprose ja teiste riikide lippude all seilavatele alustele. „Botnica“ kütusekulu on alates jäämurde algusest olnud ligi 200 000 liitrit,“ lisas Eero.

„Botnica“ alustas jää murdmist Soome lahel Sillamäe sadama piirkonnas 21. veebruaril. Eesti idapiirist kuni Võsuni ulatuv Soome lahe osa oli veebruari lõpuks kohati kaetud kuni 40 cm paksuse jääga.

Talvisel navigatsioonihooajal pakub Veeteede Amet jäämurdeteenust mitmeotstarbelise laevaga „Botnica“, mida prahib Tallinna Sadama tütarettevõttelt TS Shipping.
 
(Allikas: http://www.ts.ee/uudised?art=965)
13.03.2018
Ava täisvaade