Juhtivad merendus- ja logistikaäri eksperdid ning tippjuhid kogunevad neljapäeval ja reedel Tallinnas konverentsile “Läänemere sadamad ja merendus 2017”, mille fookuses on logistikasektori uued ärivõimalused ja kaubateed ning tehnoloogiliste uuendustega kaasnevad väljakutsed.

Esmakordselt Läänemere kaldal peetava esindusliku konverentsi paneelides arutatakse enam kui 25 globaalse eksperdi ja tippjuhi osalusel regionaalseid ja globaalseid trende konteineriäris, sadamatevahelist koostööd, logistikasektori digitaliseerimise võimalusi ning sellega kaasnevaid tehnoloogilisi väljakutseid. Samuti on uute ärivõimalustena kõneks uued kaubavood Põhja-Lõuna suunal ehk nn “uus siiditee”.

„Konkurents Läänemere sadamate vahel on üha tugevnemas. Sama trendi on näha globaalsete kaubakoridoride vahel. Edu saadab neid sadamaid, kes suudavad pakkuda kõige mitmekülgsemaid võimalusi ning kiireid lahendusi, ühendades sadama muude transpordiliikidega. Tallinna Sadama eesmärk on muutuda lähiaastatel Läänemere regiooni modernsemaks sadamaks, mille üheks peamiseks märksõnaks on valdkonna digitaliseerimine. Usun, et Tallinna Sadam suudab enda potentsiaali realiseerida,“ rääkis konverentsi avanud majandus- ja taristuminister Kadri Simson.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm märkis, et merendus- ja logistikasektori tuleviku edu võti peitub digitaliseerimise ja protsesside automatiseerimise abil konkurentsieelist andva ärikeskkonna loomises ja seeläbi nii olemasolevate kui potentsiaalsete kaubavoogude teenindamisel.

“Täiendava konkurentsieelise nii sadamatele kui ka operaatoritele ja teistele logistikaklastri osalistele annab keskkonnasäästlike tehnoloogiate ja lahenduste kasutamine – seda üheltpoolt üha karmistuvate regulatsioonide valguses ja teisalt nii klientide kui kohalike kogukondade üha suureneva keskkonnateadlikkuse seisukohalt,” lausus Kalm.

Kokku üheksasse paneeli jagatud konverentsil esinevad ettekannetega teiste seas merendussektori konsultatsioonifirmad Drewry Maritime Advisors Suurbritanniast ja MTBS Hollandist ning Hamburgi, Wilhelmshaveni, Gdanski ja Riia sadamad. Eesti kogemusi jagavad Katoen Natie, CF&S, Mann Lines, SmartLog ja Silmet Grupp.

Tallinnas Radisson Blu Olümpia hotellis neljapäeval ja reedel toimuva konverentsi korraldaja on juhtiv sellealaste üritustele keskendunud agentuur Transport Events Management, Tallinna Sadam on konverentsi toetaja. Konverentsil osaleb ligi 170 delegaati üle maailma.

28.09.2017
Ava täisvaade